fbpx

CASE:

TropSe

Bakgrund

TropSe är företaget som började med att arbeta med talanger inom spelet FIFA från EA. Snart insåg de att scenen var underutvecklad. Ganska snabbt blev TropSe en välkänd aktör som arbetade tätt med e-sportkändisar. Idag hjälper de företag som Snickers, Red Bull och Hemmakväll med influencer marketing inom flera olika områden.

Uppdraget

Då företaget utvecklats snabbt och verksamheten förändrats så var det dags för en ny hemsida som lyfte fram de tjänster som Tropse erbjuder idag. Framtidsbyrån skapade ett nytt koncept med grafik och texter som förklarade företagets erbjudande på ett inbjudande och enkelt sätt. Därefter byggde vi en ny sajt i WordPress. Resultatet blev en hemsida som är både snygg och informativ. Grafiken återanvänds även i företagets säljmaterial.

Processen

En utmaning var att förstå resan som Tropse varit ute på och hur affären ser ut idag, vem som är målgruppen och vad de söker efter. Sen att förpacka detta kreativt var nästa utmaning. Då Tropse har sin kärna i e-sporten föll det sig ganska naturligt att använda den typen av bildspråk och färger. En stor vikt har även lagts på copywriting för att skapa härliga one-liners och bra flyt på sidan.