fbpx

CASE:

The Future Work Skills Academy

Bakgrund

The goal of the Academy is to enable human workers to refine the humanness that sets them apart from machines and to unlock THE key strategic advantage in the Future of Work: people.”

Det australienska startup-bolaget Future Work Skills Academy är en plattform för e-learning som fokuserar på de kompetenser som kommer särskilja människor från maskiner i framtiden. Grundaren Donna Eiby har en lång bakgrund som utbildare för rymdingenjörer och även jobbat inom OS-kommittéen. 

Uppdraget

Framtidsbyråns uppdrag var att bygga upp all extern kommunikation och digital strategi.

Processen

Vi tog fram koncept för varumärkets identitet och skapade kommunikationsstrategier.

För att skapa förståelse och igenkänningsfaktor för Future Work Skills Academys utbildningar valde vi att jämföra med de färdigheter som deltagarna kommer att få med sig med något greppbart och välkänt; superhjältar. Detta öppnade upp för en rad roliga vinklar att utgå ifrån i kommunikationen. Superhjältar är ett tacksamt tema i allt ifrån bildmaterial, texter och i rörligt material. Därför kryllar plattformen och all copywriting av referenser till Marvelfilmer.

Resultatet

Tillsammans med grundaren Donna och den portugisiska designern Claudia skapade vi något som vid ett test sålde slut på alla platser till första utbildningsomgången efter 2 timmar. Detta skapade dessutom en lång väntelista på framtida deltagare från flera företag i San Fransisco.

Globalt team

Att lansera denna gigantiska plattform har varit beroende av ett stort team av experter där vi varit en del. Allt i från futurister och forskare till grafiker, metodexperter och ämnesexperter har varit inblandade.