fbpx

CASE:

Hälso­företagarna

Uppdraget

Hälsoföretagarna i norr hade stora visioner om hur deras utbud av tjänster och produkter skulle kommuniceras. Genom en workshop lade vi grunden till en paketering, som ledde fram till en grafisk identitet, hemsida med e-handel och bokningssystem samt mallar för trycksaker och sociala medier.

Grafisk identitet

Hälsoföretagarnas nya grafiska ”kostym” innefattar logotyper, typsnitt och ett färgschema. Vi tog även fram en mängd ikoner för att enkelt kommunicera varje tjänst ur företagets breda utbud. Alltsammans i Hälsoföretagarnas peppiga anda!

Samtliga delar i identiteten sammanfattas i ett grafikbibliotek i online-verktyget Canva, där företaget själva kan uppdatera och redigera sina trycksaker och inlägg på sociala medier med hjälp av grafikbiblioteket.

"Vi är så nöjda med alla små detaljer som speglar oss som företag på hemsidan"

Jessica Alexandersson – Delägare på Hälsoföretagarna i norr

Hemsida

Hemsidan är byggd i WordPress + Elementor Pro och har e-handelstillägget från Woocommerce. För att hantera tidsbokningar används WooBooking. Från e-handeln kan man även köpa digitala downloads som innehåller kost- och träningsprogram. Betalningar tas emot via Klarna.

Trycksaker och sociala medier

Mallar för tryckta produkter så som kostscheman och träningsscheman har också tagits fram, liksom mallar för inlägg på sociala medier. Hälsoföretagarna kommer använda sig av det smidiga online-programmet Canva när de uppdaterar flöden och produkter. Tack vare att deras nya grafikbibliotek enkelt laddas in i Canva, så kan de återanvända och variera bland samtliga delar ur den grafiska profilen. Snabbt, roligt och effektivt!