Avancos kniper topplaceringar på Google med ny webb

Uppdraget

Framtidsbyrån fick i uppdrag av det internationella rekryteringföretaget Avancos att bygga en ny webb samt uppdatera företagets visuella identitet. Då det finns många konkurrenter i rekryteringsbranschen var det viktigt att bygga en sajt som kunde knipa topplaceringar på Google genom SEO.

Resultatet

En månad efter lansering kniper Avancos topplaceringar på Google på viktiga sökord och lyckas konkurrera med de största drakarna i branschen. Det har redan inkommit nya leads från globala jätteföretag som hittat Avancos via Google. Den nya hemsidan har också skapat en bra känsla interna då alla stolt visar upp sin hemsida.

Den visuella identiteten

Avancos nya identitet kännetecknas av skarpa, snygga bilder med mycket djup, mångfald och utmanande perspektiv. Tankarna kring detta är plockade från företagets värdegrund och sättet de arbetar med rekrytering. Utöver den visuella identiteten har vi även gjort mallar i samma stil till powerpoint-presentationer.

Webben

Webben är byggd i WordPress och inleds med en storslagen video. Därefter finns mycket intressanta sidor för både arbetsgivare och de som är intresserade av att ta ett nytt steg i karriären.

SEO

Vi har satsat på att ha väl genomarbetade texter, rubriker och smarta optimeringar för SEO. Det finss även ett gäng artiklar som driver på synligheten på Google ännu mer.

Två språk

Sajten finns både på engelska och svenska vilket är ett måste då företaget verkar både på en svensk och internationell marknad.

Besök gärna Avancos här på Avancos.se

Rulla till toppen